09 February 2011

Pecah Rumah di PPR Pantai Ria

Semalam, satu kejadian pecah rumah telah berlaku di Blok C, PPR Pantai Ria. Dalam kejadian tersebut, barangan berupa laptop, barang kemas dan wang tunai telah dilarikan oleh pencuri. Kejadian dilaporkan berlaku antara jam 2 petang hingga 3.30 petang bila tuan rumah keluar untuk menghantar anaknya kesekolah.

Tugas pencuri nampaknya lebih mudah sebab pemilik rumah tidak menggunakan mangga dipintu grilnya tetapi hanya mengunci pintu depan sahaja. Rumah yg dimasuki ini paling hampir dengan lif dan kedudukkannya agak terlindung memudahkan pencuri.

Pada hari kejadian, ada orang yang ternampak 2 orang pemuda bertopi mundar mandir dilobi lif serta tangga berhampiran rumah mangsa. Mereka juga dilaporkan telah mengetuk pintu rumah orang lain ditingkat atas, mungkin untuk mengetahui samada ada penghuni atau tidak sebelum cuba mnegambil kesempatan.

Kita menyeru kepada penduduk PPR Pantai Ria untuk lebih berhati2 dengan kejadian ini dan pastikan gril rumah anda berkunci bila hendak keluar untuk waktu yang lama. Lebih baik jika dibubuh rantai untuk keselamatan tambahan.

Anda semua juga perlu berhati2 jika terjumpa beberapa orang remaja yang mundar-mandir tanpa tujuan kerana mereka mungkin sedang merancang sesuatu, Jika perlu, hubungi pihak polis.

No comments:

Post a Comment