21 March 2011

Maklumat Terkini dari Pentadbiran Surau

Pada mesyuarat AJK surau pada 17 hb Mac 2011 yang lepas, telah bersetuju dengan perkara berikut:-

1. Kutipan bulanan dari rumah kerumah akan diteruskan semula. Tiada had ditetapkan. Penduduk boleh memilih samada terus menyumbang RM3.00 sebulan ataupun jumlah lain yang tidak dihadkan. Petugas yang ditetapkan adalah seperti berikut:-

Blok A - Azizan
Blok B - Azman Baharudin
Blok C - Aris Mohd Ali / Aliuddin
Blok D - Anuar

Wang kutipan digunakan semata-mata untuk kegunaan aktiviti surau seperti bayaran penceramah / pengajar kuliah2 agama, bayaran letrik /air, bayaran saguhati untuk setiap kematian penduduk Islam serta aktiviti2 surau yang lain.

2. Program berkhatan untuk tahun ini akan diadakan pada awal cuti sekolah pada hujung bulan November 2011. Borang akan diedarkan tidak lama lagi untuk yang berminat. Bayaran dicadangkan adalah sekitar Rm100.00 sahaja seorang.

3. Penggunaan peralatan / kemudahan surau spt periuk belanga, tunku dan penggunaan letrik / air dan sebagainya untuk mengadakan majlis kenduri adalah dibenarkan dengan syarat mengisi borang pinjaman peralatan serta memberi sumbangan kepada tabung surau selepas kenduri selesai diadakan.

4. Penggunaan aircond surau adalah dibenarkan untuk kelas2 pengajian / kuliah agama sahaja bertujuan mengurangkan kos elektrik yang kini disekitar RM400.00 sebulan.

5. Pihak surau bercadang mengadakan satu lagi kem untuk remaja pada tahun ini. Tempat dan tarikh belum ditetapkan.

6. Biro Wanita digalakkan untuk menambah satu lagi kelas agama untuk wanita pada setiap bulan.

7. Penduduk boleh menggunakan ruang disebelah surau (dibawah kemah yang mempunyai kipas) untuk mengadakan majlis kenduri spt majlis doa selamat / kesyukuran dan sebagainya.


Sekian.

No comments:

Post a Comment