12 May 2013

Cendol Bakar Kg Assam Jawa - Fenomena Cendol !

Cendol Bakar Kg Assam Jawa, Kuala Selangor mungkin salah satu cendol yang terlaris di pasaran. Dengan pelanggan yang ramai berbaris bersabar menunggu cendol yang dipesan disediakan mungkin dapat menggambarkan cendol yang di jual disini menjadi pilihan ramai. Ia mudah dikunjungi kerana terletak di laluan antara lebuhraya LATAR sebelum sampai ke Kg Assam Jawa.

Konsep pandu lalu juga mendapat sambutan, banyak kereta berbaris menunggu giliran hingga menyebabkan kesesakkan jalanraya. Rasa cendol ini agak berbeza dari cendol2 lain yang pernah di rasa kerana gula merahnya di bakar !

Kenapa nama Cendol bakar ? Menurut pengusahanya, ini kerana gula merah dibakar terlebih dahulu. Nama Bakar juga sempena nama datuknya, Abu Bakar !

Disamping itu terdapat berbagai jenis cendol yang boleh dipesan. harganya dari RM2 semangkuk sehingga RM3.50 maksimum. Bukan cendol sahaja yang ada, berbagai lagi jenis makanan boleh dipesan dari beberapa gerai lain.

Keunikan Cendol bakar disini ialah jika anda tidak puas dengan 1 mangkuk, anda boleh mendapat cendol tambahan percuma ! hanya bawa mangkuk yang kosong ke bahagian dapur, dan mereka akan menambah semangkuk lagi cendol untuk anda.

Rasalah ! Belum cuba belum tahu

Beratur untuk memesan cendol pilihan

Cit pesanan cendol

Dangau atap daun nipah, tempat menikmati cendol bakar, tidak terasa panas walapun sinar matahari terik memancar. Idea  kreatif oleh pengusahanya !

Keratan akhbar BH tentang perniagaan Cendol Bakar

Ruang menikmati cendol

jenis2 cendol yang tersedia

Cendol VIP

Semangkuk cendol VIP  berharga RM2 sahaja

Seorang pelanggan sedang menikmati cendol bakar

Cendol Bakar Kuala Selangor

Ruang pandu lalu

Kereta berbaris panjang

Boleh juga duduk di bawah pokok

No comments:

Post a Comment