25 June 2013

Topeng Muka N95 Paling Baik Untuk Elak jerebu

Topeng muka N95 (kanan atas) paling baik namun paling mahal


PUTRAJAYA 24 Jun - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan hari ini mewajibkan peniaga menjual topeng muka tidak melebihi harga maksimum yang ditetapkan oleh kerajaan.

Menterinya, Datuk Hasan Malek berkata, pada masa sama peniaga juga diminta menjual barangan tersebut lebih rendah daripada harga maksimum sekiranya harga yang diperoleh lebih rendah.
Beliau berkata, peniaga juga dikehendaki meletakkan tanda harga untuk topeng muka yang dijual di premis mengikut keperluan Perintah Kawalan Harga Penandaan Harga Oleh Penjual Runcit 1980.

Kata beliau, topeng muka adalah barangan harga terkawal di bawah Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011 dan barang kawalan di bawah Akta Kawalan Bekalan 1961. Pengisytiharan topeng muka sebagai barangan harga kawalan telah dibuat pada 26 Ogos 2009.

"Sebanyak lima jenis topeng muka terlibat bagi penguatkuasaan kawalan harga iaitu topeng muka satu lapisan berharga maksimum RM7 sekotak, topeng muka dua lapisan 20 sen seunit, topeng muka tiga lapisan 80 sen seunit, topeng muka empat lapisan 80 sen seunit dan topeng muka lima lapisan RM6 seunit,"

Harga Topeng Muka

1. 1 Lapisan    RM7 sekotak
2. 2 Lapisan    20 sen satu
3. 3 Lapisan    80 sen satu
4.  5 lapisan  (N95)    RM6  satu

"Mana-mana peniaga melakukan kesalahan di bawah Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011 dengan menjual barangan harga terkawal melebihi harga maksimum yang ditetapkan boleh didenda RM100,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya sekali atau dikompaun sehingga RM50,000," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata, bagi syarikat yang melakukan kesalahan tersebut, mereka boleh didenda sehingga RM500,000 atau kompaun sehingga RM250,000.

Bernama


Topeng muka kreatif
 
Terlalu berhati2

Kalau indeks jerebu lebih 1000 agaknya
 

2 comments:

  1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan AKI DANIS WARA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada AKI DANIS WARA atas bantuan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menghubungi AKI DANIS WARA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat tepat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja AKI DANIS WARA di nmr 085-322-061-788

    ReplyDelete