05 October 2013

9 Ekor kerbau Untuk Ibadah Korban

Kerbau menjadi pilihan untuk dikorbankan oleh Surau AlHijrah


Buat masa ini, pihak Surau mengesahkan bahawa jumlah kerbau yang akan dikorbankan pada Hari Raya Aidiladha nanti ialah 9 ekor. Kemungkinan terdapat tambahan lembu sumbangan pihak2 tertentu pada minggu hadapan.

Kami ingin mengingatkan kepada para penduduk yang ingin membantu ibadah korban ini, jumlah petugas yang telah didaftarkan dengan En Aliudin (Ketua Petugas) kini adalah seramai 80 orang  dan jumlah ini adalah mencukupi . Kami tidak dapat menerima lagi nama2 tambahan. Yang lain boleh datang untuk majlis jamuan nanti.

Pada Hari raya Korban kali ini, kami akan memasak seekor kerbau untuk jamuan dan semua penduduk dipersilakan ke jamuan  pada 15 Oktober 2013. Selasa jam 12.00 tengahari diperkarangan surau.

Terimakasih kepada semua petugas yang telah memberi nama. Pastikan anda telah membawa pakaian yang sesuai untuk bertugas serta peralatan seperti pisau/kapak dan sebagainya. Program ini akan bermula sebaik sahaja selesai Solat Sunat AidilAdha dan anda tidak perlu balik semula kerumah untuk bertukar pakaian.

No comments:

Post a Comment