03 October 2013

Sertai Ibadah Korban melalui Perkim

PROGRAM IBADAH KORBAN MELALUI PERKIM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
YAB/YB/YBM/YABhgTun/Y.Bhg Tan Sri/Puan Sri/Datuk/Datin/Tuan/Puan
RAYUAN PROGRAM IBADAH KORBAN 1434H/2013M MELALUI PERKIM KEBANGSAAN

Merujuk kepada perkara di atas, PERKIM sebagai sebuah pertubuhan dakwah dan kebajikan, sentiasa berusaha untuk menganjurkan pelbagai program/aktiviti bercorak keagamaan dan kebajikan. Antara program yang dianjurkan setiap tahun ialah IBADAH KORBAN, bagi individu-individu/keluarga-keluarga yang berniat/berhajat untuk mengagihkan daging-daging korban tersebut kepada golongan-golongan daif/fakir miskin, saudara baru, orang kurang upaya (OKU), anak-anak istimewa, warga emas, masyarakat Islam di perkampungan Orang Asli dan Pelarian Islam di seluruh negara.

2. Untuk tahun ini, PERKIM bercadang akan meneruskan program ini sepertimana tahun-tahun sebelumnya. Sehubungan itu, PERKIM mengharapkan YAB/YB/YBM/Y.ABhg Tun/Y.Bhg. Tan Sri/Puan Sri/Datuk/Datin/Tuan/Puan sudi bersama PERKIM untuk tujuan tersebut. Bagi tujuan itu, PERKIM telah menetapkan kadar bayaran korban untuk tahun ini ialah RM430.00 untuk satu bahagian atau RM3,010.00 untuk harga seekor lembu.

3. Sumbangan/cek berpalang hendaklah ditulis atas nama PERTUBUHAN KEBAJIKAN ISLAM MALAYSIA. [Akaun PERKIM Tabung Kebajikan Tunku: 1050 2000 2899 – Affin Bank]. Sumbangan korban melalui PERKIM akan dikeluarkan resit rasmi dan dikecualikan daripada cukai pendapatan.

4. Disertakan bersama-sama ini Borang Wakalah untuk diisi oleh YAB/YB/YBM/Y.A.Bhg Tun/Y.Bhg Tan Sri/Puan Sri/Dato’/Datin/Tuan/Puan dan dikembalikan ke Ibu Pejabat PERKIM Kebangsaan seperti alamat tertera untuk tindakan selanjutnya sebelum/pada 09 Oktober, 2013. Sebarang pertanyaan sila hubungi Puan Azizah Mohd Yusoff/Hashimah Hashim di talian 03–40412482 Sambungan 606/615.

5. Selamat menjalani ibadah korban dan selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha 1434H.

Sekian, terima kasih. Wasallam.


TAN SRI DR. MOHD YUSOF NOOR
Setiausaha Agung Kehormat
Link ke website Perkim
 
http://www.perkim.net.my/event.cfm?eventID=547D5DA5-D9DD-C6BC-2390E4BD27CD8A8F

No comments:

Post a Comment