01 October 2013

Rokok Kini RM12.00 Sekotak - Masa Untuk Berhenti Merokok

Perokok membayar RM12.00  sekotak untuk menikmati berbagai jenis juadah racun  yang akhirnya membawa kemudaratan kepada diri sendiri!! Allah melarang kita merosakkan diri sendiri tetapi kenapa manusia engkar? Kerana nikmat merokok itu lebih utama ....


KUALA LUMPUR – Pengeluar rokok, British American Tobacco Berhad (BAT Malaysia) dan JT International Berhad (JTI) mengumumkan kenaikan harga rokok keluaran syarikat masing-masing sebanyak RM1.50 hingga RM2 sekotak.

Ini menjadikan harga rokok seperti Dunhill, Kent, Winston, Salem dan Camel untuk 20 batang sekotak berharga RM10.50 hingga RM12 berkuat kuasa serta-merta bermula semalam.

Kedua-dua pengeluar rokok berjenama di Malaysia itu mendakwa, pihak mereka terpaksa menaikkan harga rokok keluaran masing-masing ekoran berdepan dengan peningkatan cukai tembakau sebanyak 14 peratus oleh industri selain saingan perdagangan rokok haram yang diseludup masuk ke negara ini.

Kenaikan harga rokok di negara ini dilakukan dalam tempoh empat bulan selepas BAT Malaysia dan JTI mengumumkan kenaikan rokok pada ke 3 Jun lalu.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=1001&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm#ixzz2gStMtEND
Hakcipta terpelihara

No comments:

Post a Comment