25 July 2010

Lawatan ke Nurul Qanaah Jalinkan Silaturrahim

Lawatan ke Rumah Kebajikan Nurul Qanaah telah berlangsung pada hari Ahad, 25 Julai 2010. Seramai 60 orang mengikuti ziarah ini dengan menggunakan sebuah bas, sebuah van serta motosikal. Tahniah kepada Biro Wanita yang diketuai oleh Puan Norbaayah dan para ajknya yang telah menggerakkan usaha murni ini sehingga ianya berjaya dilakukan walaupun hanya 2 minggu lepas ia dimaklumkan kepada jemaah.

Hasil dari hebahan tersebut, berbagai-bagai barang keperluan harian seperti beras, kainbaju, buku2/majalah2 pelajar dan sebagainya berjaya dikumpulkan hasil sumbangan para penduduk. Turut disumbangkan ialah wang tunai RM1,556.00 dari para penduduk yang serahkan kepada rumah kebajikan ini.


bertolak jam 2.30 petang


Barangan yang berjaya dikumpulkan




Ketibaan di hadapan rumah Nurul Qanaah yang merupakan sebuah rumah kedai 3 tingkat. Ia menyewa tingkat 1 dan 2 dengan kos RM1,400 sebulan



Papantanda rumah nurul qanaah


Didalam rumah, bersama Puan Zainab (bertudung putih), Penyelia/Penjaga serta Naib Pengerusi Rumah Nurul Qanaah


Penghuni2 rumah kebajikan ini


antara penghuni2 rumah ini


Jemaah dari PPR Pantai Ria


orang ppr pantai ria


Pak Kahar berbual dengan penghuni


Bendahari rumah nurul qanaah, Tn Hj Rauf menyampaikan ucapan aluan


Pengerusi surau, Hj Kairom menyerahkan wang RM1,556.00 hasil sumbangan penduduk PPR Pantai Ria kepada Tn Hj Rauf, Bendahari rumah kebajikan ini
Tn Hj Rauf memaklumkan kos keseluruhan untuk menguruskan rumah kebajikan ini adalah antara RM6,000 hingga RM8,000 sebulan yang semuanya bergantung kepada sumbangan para dermawan serta orang ramai. Memerlukan lebih banyak wang untuk memulakan kerja-kerja membina bangunan sendiri di sebidang tanah wakaf di Changkat Dalam yang bernilai RM500,000.00. Sekarang dalam peringkat penyediaan pelan bangunan.

No comments:

Post a Comment