31 May 2010

Israel Mengganas Lagi ! Kali ini atas Misi Bantuan Kemanusiaan.

Regim Zionis Israel mengganas lagi, kali ini dengan menyerbu secara biadap kedalam kapal yang membawa bantuan kemanusian ke Gaza. Kapal tersebut membawa 600 orang sekarelawan dengan sebahagiannya adalah rakyat Turki. Ia termasuk 2 orang rakyat Malaysia yang bekerja dengan Astro Awani. Serangan bermula jam 4.30 pagi tadi waktu tempatan. Kejadian berlaku di perairan antarabangsa iaitu Lautan Mediterranean.

Regim Zionis memang sudah terkenal dengan sikap mereka yang zalim dan biadap. Mereka tidak pernah menghormati mana-mana kaum lain. Bagi mereka, bangsa Zionis adalah bangsa yang paling mulia dalam dunia. Sebab itulah, mereka tidak peduli apakah tindakkan mereka itu ganas atau kejam, istilah itu memang tiada dalam kamus Yahudi laknat ini.

Siapakah Yahudi ini ?

Perkataan ‘Yahudi’ berasal dari perkataan ‘yahud’ iaitu merupakan salah seorang anak Nabi Yaakob a.s. atau saudara Nabi Yusuf a.s. Sementara Bani Israel adalah merupakan keturunan Nabi Ishak a.s. Terdapat seramai 14 orang rasul yang wajib diimani oleh umat Islam yang terdiri dari Bani Israel bermula dari Nabi Ishak a.s. sehinggalah Nabi Isa a.s. Ini bermakna > 60% dari rasul yang wajib diimani adalah terdiri dari Bani Israel.

Keturunan Yahudi adalah keturunan dari Nabi Ibrahim a.s. melalui jalur isterinya yang bernama Siti Sarah yang merupakan dari golongan bangsawan. Sementara bangsa Arab dinisbahkan kepada keturunan Nabi Ibrahim a.s. melalui jalur isterinya yang bernama Siti Hajar yang dari golongan hamba. Isu ini telah dijadikan hujjah bagi bangsa Yahudi yang menganggap mereka sebagai lebih mulia.

Kenapa yahudi Menjadi Sombong ?

Sikap sebenar Yahudi telah menonjol sewaktu zaman Nabi Musa a.s. seperti yang banyak dirakamkan di dalam Al-Quran terutamanya di dalam surah al-Baqarah. Apakah yang menyebabkan golongan Yahudi ini menjadi begitu degil dan sombong? Di antara sebab-sebab yang dirakamkan di dalam Al-Quran adalah kerana mereka telah dikurniakan dengan beberapa kelebihan dan nikmat oleh Allah swt. Antara ayat-ayatnya termasuk:

· Ad-Dukhan 44:32 - Terjemahannya: "Dan sesungguhnya telah Kami pilih mereka dengan pengetahuan (Kami) atas bangsa-bangsa."

· Al-Baqarah 2:47 - Terjemahannya: "Hai Bani Israel, ingatlah akan nikmat-Ku yang telah Aku anugerahkan kepadamu dan (ingatlah pula) bahwasanya Aku telah melebihkan kamu atas segala umat."


Sampai waktu ini tidaklah diketahui akan nasib rakyat Malaysia yang turut berada dalam kapal tersebut semasa ia diserang. Menurut berita semasa, semua yang ditahan telah dihantar ke penjara di Bandar Haifa, Israel.

Nampaknya, bangsa Yahudi ini memang tidak boleh dinasihat. Cuma mereka boleh diajar dengan kekerasan sahaja. Sikap membuli dan menindas rakyat Palestin telah berlaku sejak beberapa lama. Malangnya sehingga kini, dunia Islam masih buntu dalam mencari jalan untuk membantu rakyat Palestin yang menderita kerana sekatan oleh Zionis sejak kerajaan Hamas mentadbir Palestin. Semua bantuan disekat samada dari Laut, darat atau udara. Bagi Israel, Hamas adalah pengganas walaupun merekalah yang sebenarnya Bapa Pengganas !


Israel memberitahu masyarakat antarabangsa, kumpulan yang menganjurkan misi konvoi kemanusiaan ke Gaza ini adalah didalangi oleh kumpulan NGO IHH dari Turki. Israel mendakwa mereka ini mempunyai hubungan rapat dengan Hamas dan sentiasa menyalurkan bantuan kewangan kepada Hamas.Sebab itu Zionis cukup marah bilamana bantuan kemanusian ini dilancarkan oleh kumpulan IHH ini.

Sudah sampai masanya kepada dunia untuk mengambil tindakkan tegas kepada Zionis. Amaran sahaja tidak memadai. Tindakkan keras patut diambil seperti sekatan ekonomi.


2 comments:

  1. Adakah anda memerlukan pinjaman .Kami adalah sah dan menjamin pemberi pinjaman pinjaman. Kami adalah sebuah syarikat dengan bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman tabungan kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan benefisiari dipercayai sebagaimana Kami akan gembira untuk menawarkan pinjaman Hubungi kami melalui E-mel: hammers.credit@gmail.com

    Perkhidmatan Disediakan termasuk

    * Penyatuan Hutang
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Peribadi.
    * Pinjaman Kereta
    * Sewa dan House Pinjaman

    Masuk kira semula jika berminat dengan kadar faedah kami sebanyak 4% tahunan. Hubungi kami melalui E-mel: hammers.credit@gmail.com

    Sila Nota: Semua individu yang berminat hendaklah menghantar mesej kepada e-mel kami untuk maklum balas segera dan butiran untuk mendapatkan pinjaman.

    Selamat sejahtera.

    ReplyDelete
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman .Kami adalah sah dan menjamin pemberi pinjaman pinjaman. Kami adalah sebuah syarikat dengan bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman tabungan kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan benefisiari dipercayai sebagaimana Kami akan gembira untuk menawarkan pinjaman Hubungi kami melalui E-mel: hammers.credit@gmail.com

    Perkhidmatan Disediakan termasuk

    * Penyatuan Hutang
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Peribadi.
    * Pinjaman Kereta
    * Sewa dan House Pinjaman

    Masuk kira semula jika berminat dengan kadar faedah kami sebanyak 4% tahunan. Hubungi kami melalui E-mel: hammers.credit@gmail.com

    Sila Nota: Semua individu yang berminat hendaklah menghantar mesej kepada e-mel kami untuk maklum balas segera dan butiran untuk mendapatkan pinjaman.

    Selamat sejahtera.

    ReplyDelete