29 December 2012

Tahniah Penerima Hadiah Pelajar Cemerlang Pantai Ria

Ceramah Motivasi Dr Aziz Sahat serta majlis anugerah pelajar cemerlang telah diadakan malam tadi di Surau Al Hijrah. Lebih 200 penduduk terdiri dari ibubapa serta pelajar2 telah hadir dalam program tersebut.

Majlis juga dimeriahkan dengan kedatangan Dato'  Ibrahim Thamby Chik, Pengerusi Majlis Permuafakatan Masjid dan Surau Lembah Pantai yang mewakili Dato'  Raja Nong Chik serta Datuk Zulkifli Ismail, Pengerusi Masjid Khadijah. Terimakasih dari kami urusetia program kepada mereka berdua yang sudi hadir. Turut hadir ialah Sdr Ramlan Askolani dari pejabat Bahagian.

Majlis bermula dengan ceramah motivasi seterusnya penyampaian hadiah yang dilaksanakan oleh Dato' Ibrahim dan Datuk Zulkifli. Seramai 8 orang pelajar pada tahun ini menerima hadiah atas kecemerlangan masing2 iaitu 7 orang pelajar perempuan dan seorang saja lelaki.

Majlis berakhir dengan jamuan makan. Senarai hadiah seperti berikut:-

UPSR

Wangtunai RM100.00 +  Sijil

UPSRA

Wangtunai RM100.00 + RM50 Voucher buku + Sijil

PMR

Wangtunai RM150.00 + Sijil

Pelajar Terbaik

Tambahan Pen Parker sumbangan Pengerusi Surau

Dr Aziz bersama sebahagian urusetia program
 

Dari kiri, Zuhari, Kahar, Dr Aziz dan Jamil

Dari kiri, En Badrila, Dr Idris Musa, Dato' Ibrahim dan Hj Kairom

Penerima anugerah bersama ibu
 
Datuk Zulkifli menyampaikan hadiah




 

Nur Izzati Kamal, pelajar paling cemerlang  tahun ini dengan mendapat semua A dalam peperiksan UPSR dan UPSRA menerima hadiah dari Dato' Ibrahim. Beliau mendapat hadiah RM200.00 dari pihak surau, RM50.00    voucher buku sumbangan Sykt Metamorf, sijil anugerah serta jam parker dari Pengerusi Surau Al Hijrah. Tahniah kepada beliau.
 
 
Apa agaknya yang dibisikkan kepada Dato' Ibrahim ? Sebelah kiri sekali  ialah bapa Nur Izzaty iaitu En Kamal
 

Satu2nya pelajar lelaki yang tersenarai iaitu adik Aiman mendapat 5A UPSR bersama ayah dan ibu.
 


Dato' Ibrahim, mewakili Dato' Raja Nong Chik sedang menyampaikan amanatnya kepada para ibubapa serta anak-anak yang hadir.  Beliau  mengingatkan      kita semua betapa kerajaan telah membelanjakan wang yang banyak untuk membangunkan sistem pendidikan yang baik untuk semua orang.

Dr Aziz berjaya menarik perhatian semua yang hadir dengan ceramah motivasi beliau yang penuh dengan maklumat serta panduan kepada ibubapa dan pelajar tentang pemakanan yang baik serta bagaimana cara belajar yang betul. Ramai yang tidak puas dengan peruntukan masa yang terhad dan berharap Dr Aziz dalam kembali ke surau kami pada masa akan datang.
 



Dr Aziz Sahat - ceramah  menarik

Sebahagian hadirin tertarik dengan cara penyampaian Dr Aziz yang terselit lawak jenaka

No comments:

Post a Comment